What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Saturday, March 13, 2010

Japanese Kokeshi Doll / Karteczka z Japonką

I've done it! I've done it! I have cross-stitched my first project! And I think I got hooked on the cross stitch, I'm afraid :P :-) (Good for me! ;-P) One day on the way home from work as I was hanging around the town killing my time, I spotted this lovely Japanese xxx kit in the February issue of Cross Stitcher Magazine (no. 223) in a new agent's window. Thought: why not give it a try?! So enchanted by the lively and vibrant colours of the Japanese motif, I went in and I bought it straight away. Been working on it for a few days, on and off, on and off, whenever I had some spare time. And now here it is! Voile! A card for the coming Mother's Day, just as the project predicts ;-)
If you feel like having the same adorable Japanese Kokeshi Doll, here you are! I'll share it with you :) Below I have put the essential cross stitch information :) and the chart itself. Have fun!
Oh! And you can download the background for the card from HERE

Yesss, yesss, yessss! Kochani, właśnie ukonczyłam dziś swoje pierwsze krzyżyki :P a własciwie to karteczkę z Japońską Laleczką Kokeshi na nadchodzący w UK Dzień Matki. Zachwycił mnie ten prościutki ale uroczy motyw Japonki pełen żywych, słonecznych i wibrujących kolorów. Skusiłam się i nie żałuję. Spieszę Wam o tym donieść bo to mój pierwszy projekt tego typu i jestem podekscytowana perspektywą wyszycia kolejnych :P Chyba wciągneło mnie :P
Projekt pochodzi z magazynu Cross Stitcher nr 223. Poniżej zamieszczam cross stitch chart i numery muliny, jeśli ktoś ma ochotę wyszyć sobie taką samą :-) A tło do karteczki możecie wydrukować sobie STĄD. Miłej zabawy!

ps. jak się dobrze przyjrzycie to zauważycie, że oczywiście musiałam karteczkę urobic po swojemu he he :P
kto zgadnie szczegóły? :P


15 comments:

  1. Brawo brawo śliczny hafcik i urocza wyszła karteczka :)

    ReplyDelete
  2. Titusiu,cieszę się ,ze trafiłam i na tego bloga!!
    Karteczka super!taka słoneczna ,aż cieplej się zrobiło na serduchu(w Irlandii chmury i zimno,jak u Ciebie?)Krzyżyki pierwsza liga,pewnie już od jakiegoś czasu się tym zajmujesz ,tylko nie chciałaś się nam przyznać!

    ReplyDelete
  3. Dodałaś kwiatkom obwódki, dzięki temu jest wyrazistsza. Uwielbiam kreatywne podejście do wzorów!

    ReplyDelete
  4. Glinko, dziękuję :*

    Jaga, witam u mnie w cichym kąciku ;-) u mnie nie jest ani specjalnie zimno ani też ciepło, taka ot sobie pogoda :) mnie sie miło siedzi w domu i tworzy :P

    Skrzatka, dziękuję, zgadza się, nie mogłam sie oprzeć obszyciu kwiatków na kimonie Japonki :P kontury są rzeczywiście wyrazistsze :)

    ReplyDelete
  5. Titania życzę powodzenia w robótkach ;) Karteczka jest piekna, obszycia rzeczywiście dodały wyrazistości ;)

    ReplyDelete
  6. Brawo Marto, wielkie brawa. To dopiero musiało czasu pochlonąć.

    ReplyDelete
  7. Nowy blog? A co ze starym???? A karteczka pieknie zrobiona i zycze cierpliwosci i jeszcze wielu, bardzo wielu udanych i cudownych projektow........

    ReplyDelete
  8. Śliczna karteczka! Jak już się skuszę na haft to wykorzystam ten schemat na zakładkę.
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  9. Madi, dziękuję :*

    Cleo, również dziękuję :* parę podejść musiałam zrobić :) ale wiadomo to był pierwszy xxx raz

    Kasia, dzieki, stary blog funkcjonuje nadal, tylko tu postanowiłam wrzucic tę szeroko pojętą sztukę krawiecką :)

    Zula - dzięki, witam u mnie! jak zrobisz projekt, to pochwal sie koniecznie :)

    ReplyDelete
  10. ślicznie wyszła! ;) wiesz, ja moj filcowane dżapan robiłam właśnie na podstawie tych wzorów xxx (mam gazetki w wersji włoskiej )

    ReplyDelete
  11. Super karteczka.Podziwiam za cierpliwość

    ReplyDelete
  12. Sliczna! Ja generalnie lubie wszystko co jakos sie z Japonia wiaze, wiec moze nie jestem bardzo obiektywna, ale i tak jest sliczna.

    ReplyDelete
  13. Anya, dziękuję :-* wiesz, dla mnie filc to czarna magia, poki co :P ale Tobie to wszystko pięknie wychodzi,

    White.Sheep, witam, witam :)

    Marysia, dzieki i równiez witam :*

    ReplyDelete
  14. Śliczna ta karteczka :-)

    ReplyDelete
  15. Japoneczka urocza,świetny pomysł na kartkę.Pozdrawiam .

    ReplyDelete

Share Your Love, Leave a Comment :)