What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Saturday, May 26, 2012

Mam! Mam! Mam!

To chyba mój najszczęśliwszy weekend w tym roku :) Wczoraj odebrałam przesyłkę ze Stanów w postaci książki, której tak długo szukałam w sklepach internetowych róznych krajów. Pisałam maile do sklepów zagranicznych, prosiłam ludzi, nie wyszło. Ale w końcu dopięłam swego - znalazłam!!! Zdobyłam! Gęba śmieje mi się od ucha do ucha :) Wiecie już dobrze, że jestem wierną fanką norweskich bombek Arne & Carlos wiec chyba zrozumiecie, ile znaczyło dla mnie znalezienie tego oto kalendarza adewentowego:


Voila! Proszę bardzo: Adventskalender z kolejną serią 24 świątecznych bombek  zaprojektowanych przez "Miszczów" z norweskiego wydawnictwa Dale Garn. Kalendarz można postawić i razem z nim odliczać dni do Bożego Narodzenia :) Nigdy do tej pory nie zrobiłam sobie kalendarza adwentowego ale w tym roku mam ogromną ochotę.


Kalendarz niestety nie jest dostępny w wersji angielskiej wiec czekać mnie będzie tłumaczenie z norweskiego na angielski a, że jest to jezyk germańskiego pochodzenia z bogatą przeszłością nordycką to dla mnie będzie to dla mnie raczej przyjemna kwestia językowa i już nie mogę się doczekać aż wszystko odszyfruję :) 
W środku oprócz projektów bombkowych i pięknych vintage'owych zdjęć ...



 ...są jeszcze przepisy na norwerskie przysmaki świateczne, które już kuszą mnie aby je wypróbować. Skandynawskie świeta ze skandynawskimi specjałami - mniaaaam!!!


To jeszcze nie koniec mojej radości - bo obok kalendarza udało mi sie też zdobyć gazetkę z dodatkową serią jajek wielkanocnych :)))) Paskestrikk


Będzie ona dla mnie podobnie jak kalendarz, uzupełnieniem do przyszłej książki z dekoracjami wielkanocnymi (pisałam o niej TU) , która ma byc w niedalekiej przyszłosci wydana również w wersji angielskiej i na którą czekam z wielkim utęsknieniem :)
Zobaczcie jakie osobliwości ma ta gazetka w środku:






Przyznajcie sami, oczy aż się śmieją same do tych żywych wiosennych barw! Ale najbardziej rozwaliła mnie ta kolekcja jajek - Och!!! muuuuuszę je mieć!


Jedziemy dalej ;)
Na stronie Dale Garn wypatrzyłam też tą gazetkę z pięknym wieńcem-kalendarzem adwentowym z "rękawiczkami" Urocze wełniaczki prawda? :)


A w środku też inne skandynawskie atrakcje:




No jak? Podoba Wam się? :)

Na koniec pokazuję nowy zapas Heilo, również ze Stanów, z kolorowej włóczki będą powstawać stopniowo i co jakiś czas jajka wielkanocne :)


Poraz pierwszy zakupiłam też nowy rodzaj włóczki od DaleGarn - Baby Ull - włóczka przeznaczona do robienia ubranek dla dzieci, o wyjątkowej miękkości.


Obok zamówienia otrzymałam również niespodziankę - kartkę kolorów Heilo :) Teraz mogę dotknąć i zobaczyć na własne oczy właściwe kolory z palety Heilo :)


I na koniec pokazuję małą niespodziankę, która przyszła do mnie w zupełnie anonimowej kopercie  - urocze szydełka Symphonie od KnitPro.


Są takie fajne, drewniane i fantazyjnie kolorowe :) Zdobione na końcach i mają ładnie wyciety rowek przez co nitka powinna się ładnie przeciągać. Wyglądają zachęcająco, aż się chce je wziąć do ręki.



Szydełka okazały się spóźnionym prezentem-dodatkiem do subskrypcji gazetkowej do której wcześniej dostałam szydełkową książkę.
Tyle gadania. Pochwaliłam się, com się miała pochwalić a teraz zmykam oglądać wyniki Eurowizji ;)
Dziękuję pięknie za wszystkie pozostawiane komentarze :-*

Twórczy Weekend 41 trwaaaaa! Wpadnijcie, zobaczcie co takiego twórczego zrobiły inne kobietki :) ...i dołaczcie! :) 

29 comments:

  1. :))
    MArta MArta, i szał zakupów:)
    ale muszę przyznać, że świetne są te projekty bombek. nic tylko czekam na zimę i choinkę i muszę zobaczyć Twoją

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki Domcia, ja też czekam na zimę i po cichu liczę na świeżutką zieloną choinkę :)

      Delete
  2. Włóczkowe szaleństwo! Brak mi słów ^^ Buziaki :* Pozdrowienia z Aberystwyth!

    ReplyDelete
  3. Co też mogą zrobić zdolne raczki z włóczki!! Czekam z niecierpliwością na te jajka. Są genialne.

    ReplyDelete
  4. Ależ piękna przesyłka, tylko pozazdrościć takiego nabytku, a zdobycie takiego kalendarza to prawie jak wygrana na loterii, czekam więc na bombki, jaj i cokolwiek twoje raczki stworzą - pozdrawiam

    ReplyDelete
  5. Marto, toż ten post to istny sezam robótkującego Ali-Baby! Skarbów pełen! Jakich zaklęć użyłaś, żeby wejść w posiadanie tych publikacji?? A jajka o inne wspaniałości włóczkowe - nie mogę się doczekać!

    ReplyDelete
    Replies
    1. To zaklęcie to nic innego jak karta debetowa :) - przepustka do sezamu z cudownościami :) dziękuję za ciekawy komentarz :-*

      Delete
  6. ale mi slinka pociekla , cala brode zafajdałam :P przestane do Ciebie gadac bo mnie zazdrosc zżera straszna :P ten adwentowy kalendarz z rekawiczek to bedzie mi się teraz śnil po nocach :P ja na razie z bombkami przystopowałam, próbuję UFOki inne pokończyć ale niech no tylko lipiec sierpien nastapi i zabieram sie za coroczna produkcję bożonarodzeniową :P pozdrawiam serdecznie ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi hi no może nie będzie tak zle, pomimo zazdrości nadal jesteś u mnie mile widziana :P ja sie, jak widac, skupiłam teraz wyłacznie na bombkach stąd produkcja (i zakup materiałów) idzie do przodu :) oczwiscie czekam na twoje bombeczki :)

      Delete
  7. Jejku, ale fajne! Wypatrzyłam na zdjęciach kilka świetnych bombek i już czekam z niecierpliwością, na twoją wersję :)

    ReplyDelete
  8. No to masz się czym pochwalić!!! ,,Wielofunkcyjny,, kalendarz, świetne książeczki, fantastyczna włóczka ..... no i fajne szydełka!

    ReplyDelete
  9. Śliczna przesyłka a pisanki i szydełka boskie.Pozdrawiam.

    ReplyDelete
  10. śliczne te szydełka:) gratuluję udanych zakupów:)

    ReplyDelete
  11. Warto było przekopać cały internet i pół świata..... zdobycze na miarę skarbów. A dzieła jakie powstaną - to skarby

    ReplyDelete
    Replies
    1. rzeczywiście imponujące wydawnictwo! a te wszystkie cudaśne przydasie! miodzio :))

      Delete
  12. Marta jak dalej się będziesz chwalić zdobyczami zakupowymi to przestanę do Ciebie zaglądać, bo mnie zazdrość zeżre na amen !!!

    Żartowałam oczywiście - zakupy piękne, projekty wspaniałe, włóczka cudna, szydełka też bajer - a teraz będę czekać na Twoją nową twórczość :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ha ha nie zazdrość albo może przed wejściem na blog weź coś na uspokojenie :)

      Delete
  13. Ale zdobycz! Teraz pora na prezentację prac :)

    http://anek73.blox.pl

    ReplyDelete
  14. Ale udane zakupy, tyle piękności. Pozdrawiam.

    ReplyDelete
  15. Takie zakupy aż zachęcają do brania się za robotę
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  16. cudnosci same a szydelka boskie;zazdraszczam
    podzielisz sie schemacikami z tej ksiazki i gazetki?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mamuśka, spozniłaś się... o 1 dzien! ledwiem książke sobie kupiła, a już żem pożyczyła "teściowej", na jakies około pół roku bo bombki adwentowe jej sie spodobały i chce sobie zrobic zestaw na swoją choinkę, no to pożyczyłam jej na jakis czas, niech sobie dzierga, bo ja na narazie wyrabiam w pierwszej kolejnosci bombki biało czerwone z książki. kalendarz pewnie wróci do mnie około pażdziernika bo i ja chciałabym jakies adwentowe sobie podziergać :)
      wszystko jest po norwesku, hi hi, bedzie ciekawie :)

      Delete
  17. O matko! ile tych boooskich rzeczy na raz :D ps. czy Ty robisz napady na banki? :P jakby co, to się przyłączę ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nio :)))) a co?
      Poszukuję lojalnej wspólniczki :P

      Delete
  18. Ty to potrafisz robić zakupy! :)

    ReplyDelete
  19. świetne są te bożonarodzeniowe projekty z ostatniej książki,zwłaszcza te rękawiczki-cudo!

    ReplyDelete
  20. No zakupy super... pisanki jajcarskie, ale ten woreczek na imbryczek po prostu bajerek... cała masa ekstra pomysłów tylko czekać aż wprowadzisz je w życie...

    ReplyDelete
  21. Tyle fantastycznych rzeczy tu pokazałaś, że nie wiem od czego zacząc...! Książka bezcenna, szydełek zazdroszczę - śliczne, rękawiczki-wełniaczki na wieńcu też cudne, a te jajka..., te jajka z kwiatuszkami... wciąż przewijam stronę i napatrzec się nie mogę - takie słodkie!!! Lecę jutro do sklepu. Muszę kupic jakąś, nową włóczkę, szydełka albo coś, nie wiem! Muszę coś zrobic! :)

    ReplyDelete

Share Your Love, Leave a Comment :)