What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Tuesday, March 18, 2014

Snobistycznie: KnitPro Karbonz :)

Co tu dużo mówić, jestem snobem włóczkowym i kropka. Uwielbiam dobrej jakości wełnę i nic na to nie poradzę :-P Najlepiej z regionów, które specjalizują się w jej produkcji: Norwegia, Szkocja, Peru etc. Na tygodniu zamówiłam sobie kolejną nowość do dziergania projektów: norweską bawełnę uszlachetnioną (typu: mercerized) Vipe od Dalegarn. Przybędzie do mnie ze Stanów bo w UK nie można jej kupić :( Jestem bardzo ciekawa jej kolorów i jakości toteż z niecierpliwością wyczekuję przesyłki.

Dziś jednak uśmiech nie schodzi mi z twarzy nie z powodu włóczki ale z innego powodu. Po przyjściu z pracy w skrzynce pocztowej znalazłam to!:

Zestaw drutów typu dpn - KnitPro Karbonz. Zamarzyłam o nich jak tylko ujrzałam je w sklepie firmowym.  A ponieważ nie mogłam się zdecydować na jeden rozmiar to zamówiłam zestaw, który zawiera najczęściej powtarzające się rozmiary drutów: od 2.5mm do 5.0 mm. KnitPro Karbonz są piękne, takie smukłe i luksusowe. Wygładzone metalowe końcówki nadają im jeszcze większej elegancji i mają ułatwiać nabieranie i spuszczanie oczek.


Dobrze leżą w ręce. Z przyjemnością się je trzyma. Nie są ciężkie ani zimne. Polecam tym którzy cenią sobie luksus robienia na drutach.
Oczywiście był dylemat: wybrać 20-tki czy 15-tki? (Dla niewtajemniczonych, chodzi o długość drutu) ale z racji tego, że to dosyć kosztowny towar zamówiłam praktyczniejsze "dwudziestki" bo "piętnastki" pewnego dnia mogłyby po prostu okazać się za krótkie :)


Oprócz serii Karbonz jestem też fanką Symfonie Wood - fantazyjnie kolorowych, dobrych jakościowo drutów i jak się sama przekonałam, wyjątkowo trwałych. Mam kilka szydełek i zestaw drutów z tej serii i bardzo sobie je chwalę. Z pewnością w przyszłości zakupię sobie druty żyłkowe od KnitPro, ale to za jakiś czas :)


* * *

Wieczór zapowiada się włóczkowo... :)

11 comments:

  1. Wszak na drutach nic nie umiem, ale baaardzo podzielam Twoją radość i entuzjazm!!! I teraz trzymam kciuki za luksusową robotę - niech druty Ci służą!

    ReplyDelete
  2. ależ piękny zestaw drutów...sama przyjemność w robótkowaniu będzie :D

    ReplyDelete
  3. Wiem o czym piszesz , ja też wzdycham do kolorowych szydełek , jestem ciekawa jak się je trzyma i jak pracują z nitką :))
    Druty - super :***

    ReplyDelete
    Replies
    1. KnitPro rzeczywiście mają atrakcyjny i dobry jakościowo towar :) ich kolorowe szydełka też uwielbiam

      Delete
  4. Ja również podzielam Twoją radość i entuzjazm! Druty baaardzo eleganckie, no i jaki piękny futerał. Całość : cud, miód i orzeszki :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki :) polecam ten towar :) futerał idealny, przydał mi sie na przechowywanie drutów bo moje blaszane pudełko już się nimi zapełniło :)

      Delete
  5. Drutki przepiękne, sama przyjemność posiadania takiego cuda to już dużo, a jeśli dobrze się spiszą w robótce, to już będzie pełnia szczęścia :))). Ja mam kiepskie doświadczenia z zestawem Hiya-Hiya (z dokręcanymi żyłkami), na który skusiłam się trochę ze względu na śliczne opakowanie i pozytywne opinie niektórych dziewiarek - niestety w użytkowaniu sprawiają problem, niektóre gwinty są nieco za luźne i żyłki się wykręcają. Teraz używam Knit Pro, ale na Karbonz ostrzę sobie zęby :))). Jednak po kłopotach z HH będę kupować raczej pojedynczo :). Niektórym dziewczynom przeszkadza w pracy różnica między błyszczącym metalowym czubkiem a czarną matową resztą druta...

    ReplyDelete
    Replies
    1. nie znam Hiya-Hiya, dobrze, ze się podzieliłas opinią bo jestem w trakcie rozważania kupna drutów żyłkowych i nie jestem pewna czy lepsze są "fixed" czy wymienne :)
      Wydaje mi się, że mimo iż KnitPro to kosztowny towar, kupienie całego zestawu wyniesie i tak taniej niż kupowanie każdego numeru odzielnie i płacenie za przesyłkę przy każdym zakupie, no chyba, ze druty kupujemy prosto z tradycyjnego sklepu :)
      zerknę sobie na te druty o których piszesz :)

      metalowe końcówki wcale ale to wcale mi nie przeszkadzają, wręcz przeciwie, uwielbiam je bo wełna tak fajnie sie na nich prześlizguje :) dodaja drutom uroku :D

      Delete

Share Your Love, Leave a Comment :)